تعليم و تربيت قرآني

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان تعليم و تربيت قرآني وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.|تحقيق متشکل از 38 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت بخشی از محتوا :: تأسيس اسلام و مهندسي فرهنگ آن به وسيله ي رسول مكرم اسلام تنها با قرآن كريم شروع شد. رفتار رسول مكرم اسلام صلي الله عليه و آله نيز طبق آيه كريمه ي «واعتصموا بحبل الله جمي|31018278|isnafile|تحقيق تعليم و تربيت قرآني

تحقيق
متشکل از 38 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::

تأسيس اسلام و مهندسي فرهنگ آن به وسيله ي رسول مكرم اسلام تنها با قرآن كريم شروع شد.
رفتار رسول مكرم اسلام صلي الله عليه و آله نيز طبق آيه كريمه ي «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا» تنها با قرآن تطبيق داده مي شد. هرگونه رفتار فرهنگ ساز رسول خدا، هر گونه عبادت،‌هرگونه جهاد،‌ هرگونه قضاوت، هرگونه روابط فردي و اجتماعي، هرگونه اقتصاد و هر يك از شؤون حيات انساني،‌ بر اساس انديشه اي بود كه قرآن كريم مطرح مي فرمود.
رسول مكرم اسلام،‌ جامعه اي اسلامي را آنچنان تربيت كرده بود كه تطبيق تمامي اجزاء‌ و اركان فرهنگ و يكايك شؤون حيات انساني با قرآن، اساس فرهنگ جامعه ي اسلامي را تشكيل مي داد. عمل به آيه ي شريفه ي مذكور، سنت اساسي و اصلي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود.
پس از آن حضرت نيز، شيوه ي اهل البيت آن حضرت و تمامي معصومين عليهم السلام آنگونه بود كه مبناي هرگونه رفتار فردي و اجتماعي و سياسي و نظامي و حقوقي و قضايي نه تنها در اسلام و حكومت اسلامي مي بايست با قرآن تطبيق داده مي شد،‌ بلكه مي بايست براساس آيات قرآن و متكي بر آيات قرآن باشد.
قرآن همان حبل اللهي است كه حقتعالي فرموده است محكم به آن بچسبيد و با رها كردن آن موجب تفرقه در بين جهان اسلام نشويد. آنجا كه مي فرمايد.
گويا حقتعالي مي فرمايد هرگونه برنامه ريزي اعم از اقتصاد، سياست،‌ حكومت داري، تعليم و تربيت، هنر، ورزش، بهداشت، علوم، صنعت و تجارت،‌ حقوق و قضا و عرفان و اخلاق و فلسفه و حكمت و جميع شؤون حيات انساني اگر از قرآن نشأت نگرفته باشد و با معيارهاي قرآني تطبيق نكند،‌به معناي جدايي و رها كردن حبل الله است و موجب تشتت و تفرقه جهان اسلام خواهد گشت.
كلمه ي «جميعاً» در آيه ي شريفه ي فوق به معناي تأكيد بر اجراي اين فرمان در تمامي اقشار جامعه مي باشد آيه… و اين به معناي آنست كه تطبيق رفتار جامعه با قرآن بايد در تمامي برنامه هاي جامعه و تمامي شؤون جامعه اجرا گردد. با عنايت به مفهوم عميق آيه ي شريفه ي مذكور، ريشه ي تمامي انحرافات و ضعفها و اختلافات جوامع اسلامي،‌ مشخص خواهد شد و آن عبارت است از عدم تطبيق شؤون مختلف حيات اجتماعي كشورهاي اسلامي با آيات شريفه ي قرآن.


مطالب دیگر:
🔗تحقیق در مورد فقر 15 ص 🔗تحقیق در مورد توضیح مختصری درباره جامعه شناسی کشاورزی 8ص 🔗تحقیق در مورد فقر و فحشاء 10 ص 🔗تحقیق در مورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي 🔗تحقیق در مورد توربين هاي گازي 🔗تحقیق در مورد فوايد و مضرات چت 🔗تحقیق در مورد تِنیا ی 🔗تحقیق در مورد فيزيك الكتريسيته 13 ص 🔗تحقیق در مورد تکبر 🔗تحقیق در مورد قدرت جذر و مد 🔗تحقیق در مورد تکنولوژی برنج 🔗تحقیق در مورد قرآن و رويداد غدير 17 ص 🔗تحقیق در مورد جامعه ما به بازسازي و شست‌وشوي مجدد اخلاقي احتياج دارد 11 ص 🔗تحقیق در مورد قرآن معجزة جاويد پيامبر 17 ص 🔗تحقیق در مورد قرآن و ضرورت آن 17 ص 🔗تحقیق در مورد قسم هاي قرآني 12ص 🔗تحقیق در مورد جايگاه مناسب جهت پراربندي 🔗تحقیق در مورد قضا و قدر 🔗تحقیق در مورد جایگاه معاد 🔗تحقیق در مورد قيام امام حسين 23ص 🔗تحقیق در مورد قيام امام خميني و امام حسين 🔗تحقیق در مورد كميل كيست 🔗تحقیق در مورد جغرافياي استان تهران 🔗تحقیق در مورد جنگ روانی 8ص 🔗تحقیق در مورد جوجه كشي